Koniec wakacji w Banking Review

  • Post author: autor Marcin Lubecki

🚀 Najczęściej opiniowane banki w minionym tygodniu

  • ING Bank Śląski: 4922 opinie (SI 2.1)
  • Santander Bank Polska: 4487 opinii (SI 4.3)
  • mBank: 3788 opinii (SI 1.9)

🌞 Najlepiej oceniane banki w minionym tygodniu

  • Millennium: SI 4.9
  • Santander Bank Polska: SI 4.3
  • PKO BP: SI 2.6

📣 Wydarzenia


  • Przerwa techniczna w aplikacji moBiLET w niedzielę 27 sierpnia. Klienci nie mogli zapłacić za bilety komunikacji miejskiej ani opłacić postoju w strefach płatnego parkowania. SZCZEGÓŁY TUTAJ
  • Powołanie wiceprezesa zarządu Banku Pocztowego. SZCZEGÓŁY TUTAJ
  • Leszek Czarnecki wygrał z KNF. 20 mln zł kary nałożonej za Getin Bank bezprawne: SZCZEGÓŁY TUTAJ KNF zapowiada złożenie skargi kasacyjnej. SZCZEGÓŁY TUTAJ

💡 Nowe rozwiązania w świecie bankowości


Rosnąca popularność BLIKA

Według komunikatu Polskiego Standardu Płatności od stycznia do sierpnia 2023 roku w systemie BLIK wykonano rekordową liczbę 1 mld transakcji. SZCZEGÓŁY TUTAJ

OneApp – nowa aplikacja Santander Bank Polska

Nowa aplikacja Santandera wkrótce dla wszystkich klientów banku. Proces aktualizacji potrwa 1,5 miesiąca. W ostatnim tygodniu pisał o tym m.in. Cashless. Internauci opiniują nowe rozwiązanie w Google Play oraz sporadycznie na Facebooku.

Zmiany w bankomatach

We wrześniu bankomaty zaczną działać w oparciu o nowy system, który poprawi bezpieczeństwo pieniędzy. Rozwiązanie o nazwie IBNS (Intelligent Banknote Neutralisation System) ma uniemożliwić złodziejom wykorzystania łupu
z obrabowanych bankomatów.

mPay w strefie płatnego parkowania we Wrocławiu

Kierowcy mogą płacić aplikacją mPay za parkowanie w płatnych strefach w stolicy Dolnego Śląska.

Natychmiastowe przelewy euro w Santanderze

Klienci korporacyjni Santander Bank Polska mogą korzystać z natychmiastowych płatności w euro do banku Santander w Hiszpanii. To nowa funkcja w usłudze GTS na platformie One Trade Portal. Natychmiastowa płatność wychodząca w euro jest rozliczana w ciągu kilku minut.

👍 Banki w Social Mediach


Dużą popularnością cieszyła się zagadka Alior Banku na temat ras psów zamieszczona na Facebooku z okazji Międzynarodowego Dnia Psa. SZCZEGÓŁY TUTAJ

Crédit Agricole w ostatnim tygodniu reklamował na Facebooku produkty oszczędnościowe w ramach akcji komunikacyjnej #WyzwanieOszczędzanie: PRZYKŁAD

„Spoko nagrody w spoko konkursie” BNP Paribas. Bank przy okazji zabawy na Facebooku reklamuje ubezpieczenie GOtravel. SZCZEGÓŁY TUTAJ

VeloBank reklamował na Facebooku ofertę Bezpieczny Kredyt 2%, twierdząc, że jest to absolutny przebój rynku. ZOBACZ TUTAJ Reakcje i zdania internautów były podzielone.

Popularnością cieszył się post na profilu FINANSIAKI TO MY, w którym pytano o to, czego nie może zabraknąć w wyprawce szkolnej. Kampania realizowana przez Santander Bank Polska.

🎁 Wybrane promocje


  • Z Bezpiecznym Kredytem 2% w Alior Banku szansa na otrzymanie 4000 zł na zakupy u jednego z partnerów banku.
  • PKO BP: 200 zł premii na start w formie bonów Allegro do konta dla dzieci.
  • Pekao S.A. na powrót do szkoły proponuje Konto Przekorzystne dla dziecka (premia za otwarcie i aktywność).
  • Konto oszczędnościowe w VeloBanku: 7,5% do kwoty 300 000 zł.
  • 300 zł na Allegro lub do Biedronki z kartą kredytową Santander Bank Polska.
  • Do 31 sierpnia br. trwa promocja Konta Santander: do 520 zł premii na start, do 300 zł zwrotu za rachunki, 100 zł premii dla dziecka + 7% w skali roku na lokacie mobilnej.
  • Promocja dla firm w Santanderze: 900 zł moneybacku + 600 zł za kredyt/leasing + 300 zł za księgowość oraz zwolnienie z opłat.

💰 Kampanie, programy grantowe, współpraca


Fundacja ING Dzieciom partnerem Międzypokoleniowego Festiwalu Literatury Dziecięcej. SZCZEGÓŁY TUTAJ

Santander zaprasza na bezpłatne szkolenie online w ramach projektu #aFIRMAcje. Wspólnie z Polfund Fundusz Poręczeń Kredytowych S.A. Santander organizuje webinar na temat umiejętności zarządzania czasem. SZCZEGÓŁY TUTAJ

Pekao S.A. kolejnym bankiem z kampanią „muzyczną”. Po licznych i popularnych festiwalach realizowanych we współpracy z bankami (OFF, Pol’and”Rock, niedoszły do skutku FEST, Letnie Brzmienia) w sierpniu w Pekao pojawiła się oferta PASJA MUZYKA. Klienci mogą zamówić kartę z wizerunkiem muzycznym oraz wybrać tło muzyczne w aplikacji PeoPay. Bank zapowiada także możliwość zdobycia biletów na koncerty i innych muzycznych nagród. Infowire w tytule artykułu proponuje hasło: „Pekao jeszcze bliżej Młodych”. Z kolei Wirtualnemedia piszą, że bank zaraża pasją do muzyki.

Wspomniane wyżej muzyczne festiwale pod znakiem firmowym kilku dużych banków w większości mamy już za sobą. Wciąż jednak możemy przeczytać o trasie Santander Letnie Brzmienia, której finał reklamowany jest hasłem: „Jesteście gotowi na zakończenie wakacji w wielkim stylu?”. SZCZEGÓŁY TUTAJ Ostatniego słowa nie powiedział także szczególnie aktywny w tym obszarze mBank, który – jak czytamy w notach prasowych – będzie po raz kolejny partnerem festiwalu Great September: PORTAL MEDIALNY oraz MOJE BANKOWANIE. Z wydarzeniem wiąże się lubiana przez klientów oferta specjalnej karty płatniczej z festiwalowym wzorem, o czym pisze Cashless.

Santander Bank Polska wspiera rozwój innowacyjnych przedsiębiorstw: Projekt Santander X i konkurs Santander X Global Award Poland. SZCZEGÓŁY TUTAJ Santander informuje o projekcie na Linkedinie i na Platformie X.

Pozytywny odzew na kampanię na Facebooku dotyczącą telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży. Organizatorem jest fundacja Dajemy Dzieciom Siłę, sponsorem m.in. Santander Bank Polska. SZCZEGÓŁY TUTAJ

🔒 Bezpieczeństwo w świecie bankowości


Kolejna odsłona cyklu „Nie wierzcie w Bajki dla dorosłych!”. Tym razem Santander Bank Polska ostrzega przed fałszywymi aplikacjami bankowymi. SZCZEGÓŁY TUTAJ

Nowe odcinki serialu JAZGOT przygotowanego przez mBank we współpracy z Łukaszem Orbitowskim. Podcast cieszy się uznaniem, przyjmowany jest przez internautów pozytywnie. PRZYKŁADOWY ODCINEK oraz reklama w kanałach społecznościowych: LINKEDIN.

Pekao S.A. ostrzega na Facebooku przed cyberatakiem. SZCZEGÓŁY TUTAJ W akcji #CYBERczujni bank informuje, jak wysoki procent osób doświadczył cyberataku.

Kolejne posty z cyklu #BEZPIECZNIzBOŚ, w których bank zachęca do bycia ostrożnym i świadomym zagrożeń w sieci. PRZYKŁAD

👋 Na zakończenie


To wszystko na dzisiaj. Dziękujemy za uwagę. Twój feedback pomoże nam w rozwoju Banking Review. Jeśli masz jakieś uwagi lub pomysły, napisz do nas odpowiadając na ten mail.

Do następnego wtorku!
Marcin