🔒 Bezpieczeństwo w świecie bankowości |
|
mBank przestrzega na FACEBOOKU przed oszustami: Uwaga. Oszuści ponownie zmodyfikowali swoje metody! […] Pamiętajcie, że pracownik mBanku: 1) Przy każdej rozmowie telefonicznej wyśle Wam powiadomienie w aplikacji mobilnej. Tym powiadomieniem potwierdzicie swoją tożsamość. Oszuści nie mają możliwości wysłania Wam takiego komunikatu. 2) Nigdy nie poprosi o wykonanie przelewu, podanie kodu BLIK oraz instalację dodatkowego oprogramowania. |
|
mBank informuje na LINKEDINIE: Nasze działania budujące świadomość klientów w zakresie cyberbezpieczeństwa oraz rozwiązań mBanku (między innymi mobilna autoryzacja) z kolejną szansą na prestiżowe nagrody! Tym razem na jedną z najważniejszych – w której eksperci oceniają efektywność prowadzonych działań, czyli #Effie. Kampania „Samoobrona w sieci” – nominacja w kategorii #ESG. Kryminalny serial audio „Jazgot” o fałszywych inwestycjach – nominacja w kategorii #BrandedContent. |
|
Santander Bank Polska na FACEBOOKU: Ryby poruszające się w ławicy czują się bezpiecznie, jednak wystarczy, by w okolicy pojawił się drapieżnik, a tracą swoją pewność siebie. Czasem widzimy, jak jeden samotny osobnik oddala się od reszty stada i pada ofiarą grubszej ryby, łapiąc się na zastawiony przez nią haczyk. Nie bądź jak ryba, zachowaj bezpieczeństwo w sieci. |
|
Alert Santander Bank Polska: Uwaga na fałszywe wiadomości i wykradanie danych! Wiemy, że ostatnio otrzymujecie wiadomości SMS, w których oszuści podszywają się pod nasz bank, informują o rzekomym wygaśnięciu aplikacji i nakazują uzupełnienie danych. W wiadomości znajduje się link, dzięki któremu przestępcy mogą zdobyć Wasze poufne dane. Nie klikajcie w podejrzane linki. SZCZEGÓŁY TUTAJ |
|
Jan Wojtal w artykule opublikowanym na stronie WPROST.PL pisze o atakach phishingowych na klientów BNP Paribas, ING Banku Śląskiego, Alior Banku i Santander Bank Polska. Oszuści rozsyłają fałszywe wiadomości o rzekomym wygaśnięciu aplikacji mobilnej i próbują wymusić klikanie w szkodliwe linki aktywacyjne. |
|
CyberPEKO z okazji Dnia Bezpiecznego Komputera: Czy masz silne hasła i zmieniasz je regularnie? Czy pamiętasz, aby nie udostępniać innym danych karty płatniczej? Czy uważasz na podejrzane linki w mailach i SMS-ach, unikając klikania w nieznane odnośniki? Czy potwierdzasz prośby o szybki przelew osobiście, zanim podejmiesz decyzję? Czy sprawdzasz komunikaty tylko w oficjalnej aplikacji banku? SZCZEGÓŁY TUTAJ |
|
Alior Bank przestrzega na FACEBOOKU oraz INSTAGRAMIE: Jak nie dać się oszukać, kupując lub sprzedając w internecie? Co zrobić, aby nie być ofiarą kradzieży tożsamości? Jeśli chcesz poznać odpowiedzi na te i inne pytania dotyczące bezpieczeństwa w sieci, odwiedź stronę NIEZEMNATENUMERY.PL, na której znajdziesz eksperckie porady i zagrasz w grę, która sprawdzi Twoją wiedzę o cyberbezpieczeństwie. |
|
Atak na klientów ING Banku Śląskiego. Przestępcy wysyłają SMS-y, w których informują o wygasaniu aplikacji mobilnej: SZCZEGÓŁY TUTAJ |
|
W ramach kampanii edukacyjnej „Bezpieczne dzieci w sieci” ING Bank Śląski udostępnił nową grafikę karty płatniczej – bank przypomina, jak ważne jest bezpieczeństwo danych, również tych na naszej karcie. SZCZEGÓŁY TUTAJ |
|
Nest Bank przestrzega: Twoje konto, Twoje zasady: Zabezpiecz się podwójnie! Cyberprzestępcy mogą włamać się i przejąć Twój profil, aby wysyłać do Twoich znajomych prośby o podanie kodu BLIK lub będą zachęcać do kliknięcia w złośliwy link. Poznaj szczegóły kampanii BLIK i nie daj się cyberprzestępcom! SZCZEGÓŁY TUTAJ |
|
Nest Bank na FACEBOOKU: Świętujemy Europejski Miesiąc Bezpieczeństwa. Czy wiesz, czym jest phishing? Phishing to próba wyłudzenia poufnych danych poprzez podszywanie się pod osoby lub instytucje. Na pewno się z nimi spotkałeś/aś. Wiadomości mogą dotyczyć oferty banku, blokady konta czy prośby o pożyczenie pieniędzy znajomemu… |
|
|
|
|
|