🔒 Bezpieczeństwo w świecie bankowości
|
|
Wypowiedź ekspertki ds. cyberbezpieczeństwa Magdaleny Korony dla PULSU BIZNESU: W mBanku wprowadziliśmy szereg rozwiązań, które chronią klientów przed atakami. Wspomnę chociażby o mobilnej autoryzacji rozmowy z pracownikiem banku czy wizualnej identyfikacji nadawcy wiadomości e-mail.
|
|
Akademia Bezpieczeństwa – Dni Bezpieczeństwa mBanku: Projekt o niezwykłym znaczeniu, ukierunkowany na budowanie świadomości zagrożeń: SZCZEGÓŁY TUTAJ
|
|
Santander Bank Polska z kampanią NIE WIERZ W BAJKI: Dostajesz wiadomość, w której znajomy mówi, że ma problemy z płatnością ze swojego konta i prosi Cię o wysłanie mu kodu BLIK? Nie wierz w Bajki i nie daj się oszukać. Przestępcy mogą podszywać się pod Twoich znajomych i najbliższych i próbować wyłudzić od Ciebie pieniądze lub poufne dane… Szczegóły akcji zaprezentowano między innymi na LINKEDINIE: Właśnie wystartowała najnowsza kampania cyberbezpieczeństwa pod hasłem „Nie wierz w bajki”, gdzie my „dzieci” opowiemy naszym bliskim o współczesnych zagrożeniach bazując na znanych klasykach bajkowych. Kampania będzie emitowana w radio, social mediach oraz digitalu. Do współpracy zaprosiliśmy również znanych influencerów, aby opowiedzieli bajkę swoim bliskim i wyjaśnili czym są współczesne zagrożenia.
|
|
Wątek na temat cyberbezpieczeństwa na profilu Santander Universidades Polska na FACEBOOKU: Masz 15 minut? Rozwiąż test z cyberbezpieczeństwa! Zapraszamy studentów do udziału w teście wiedzy Cyber Geniusz Student 2024. Składa się z 30 zamkniętych pytań jednokrotnego wyboru. Na udzielenie odpowiedzi na każde z nich masz 30 sekund. Test jest organizowany w ramach Europejskiego Miesiąca Cyberbezpieczeństwa i potrwa do 31 października.
|
|
Post o bezpieczeństwie na profilu FINANSIAKI TO MY: W październiku obchodzimy Miesiąc Cyberbezpieczeństwa. Z tej okazji mamy dla Ciebie (i Twojego dziecka) kilka wskazówek dotyczących bezpieczeństwa w sieci!
|
|
Nest Bank ostrzega na FACEBOOKU: Ze smishingiem nie ma żartów! To odmiana phishingu, która do kradzieży danych wykorzystuje fałszywe wiadomości (to zarówno SMS-y, jak i wiadomości w komunikatorach).
|
|
Bank Pocztowy zachęca: Chcesz skutecznie chronić swoje dane osobowe? Zastrzeż numer PESEL! SZCZEGÓŁY TUTAJ
|
|
BOŚ Bank ostrzega: Oszuści podszywają się pod pracowników banku! SZCZEGÓŁY TUTAJ
|
|
BNP Paribas ostrzega na FACEBOOKU: Kurier przyjedzie, a nawet pomoże zapakować przesyłkę…? Nie z nami te numery! Zakupy online są świetne, pod warunkiem, że podejmujesz podczas nich wyłącznie dobre decyzje. To znaczy…? Zachowujesz ostrożność i nie klikasz w linki, przesyłane w wiadomościach prywatnych czy SMS.
|
|
PKO BP przestrzega klientów: Nie klikaj w podejrzane linki, które mogą być próbą wyłudzenia pieniędzy lub Twoich danych. Oszuści wykorzystują ciekawość oraz nieuwagę, aby je zdobyć. Nie podejmuj decyzji w emocjach. Zwolnij! Dokładnie sprawdzaj treść SMS i powiadomienia IKO przed potwierdzeniem transakcji, w szczególności: kwotę i rodzaj operacji oraz nr konta do przelewu. Nikomu nie udostępniaj swoich danych. Weryfikuj, gdzie podajesz loginy, hasła, nr PESEL, dane kart i nr CVV2/CVC2 lub kody BLIK. Korzystaj z dwuetapowego logowania – tam, gdzie jest to możliwe. Nie otwieraj plików, nie klikaj w linki do logowania i nie instaluj żadnych dodatkowych aplikacji jeśli nie znasz ich pochodzenia… SZCZEGÓŁY TUTAJ
|
|
|
|
|
|